Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
بخش‌های اصلی
درباره ما::
فرآیند ترجمان دانش::
آیین نامه تدوین خبر::
راهنمای تکمیل فرم ترجمان دانش::
فرم ترجمان دانش::
پیام پژوهش::
طرح های خاتمه یافته ::
تماس با ما::
اخبار::
::
پایگاه نتایج پژوهشهای سلامت کشور

AWT IMAGE
       News.research.ac.ir

پایگاه نتایج پژوهش  سلامت زنجان
 News.research.ac.ir/zums

..

AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
:: پیام ::
 | تاریخ ارسال: 1398/7/30 | 
عنوان طرح:
اثربخشی درمان فعال‌سازی رفتاری گروهی بر شدّت افسردگی، افکار تکرار شونده و عملکرد دانشجویان مبتلا به اختلال افسردگی اساسی: کارآزمایی بالینی شاهددار دو سوکور
نام مجری/محقق:
سلیمان صابری 
همکاران پژوهشی:
دکتر امید ساعد
دانشکده:
پزشکی
تاریخ اتمام طرح:
98/04/23
نوع مخاطب طرح:
سیاست گذاران درمانی 
 
پیام پژوهشی :

افسردگی و اضطراب دو دسته از اختلال‌های روان‌شناختی هستند که بین همۀ اختلال‌ها بیشترین شیوع را در بین دانشجویان دارند . یکی از درمان‌های اختصاصی برای افسردگی فعّال‌سازی رفتاری است و در این پژوهش سعی داریم کارایی این درمان برای دانشجویان مبتلا به افسردگی را مورد بررسی قرار دهیم. با توجه به اینکه شیوع اختلال افسردگی خفیف و متوسط در بین دانشجویان به بیش از 50 درصد می‌رسد، این مطالعه نشان داد که درمان فعّال‌سازی گروهی در کاهش علائم اختلال افسردگی اساسی، افکار تکرارشونده و بهبود عملکرد دانشجویان مؤثر استدر این درمان تاکید روی این است که بیماران به میزان بیشتری در فعالیت‌های لذّت‌بخش و با اهمیت درگیر شوند و هدف خود از تحصیل و به طور کلی زندگی را مشخص سازند و در جهت یک زندگی با معنا قدم بردارند در این راستا مراکز آموزشی و دانشگاهی می‌توانند با ایجاد فضایی که دانشجویان بتوانند به فعالیت گروهی بیشتری بپردازند و بتوانند زندگی با معناتری داشته باشند از سیر این اختلال جلوگیری کنند.
 
 
دفعات مشاهده: 68 بار   |   دفعات چاپ: 14 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر